STRONA GŁÓWNA
PRZETARGI
LINKI
KONTAKT
Strona główna Przetargi Linki Kontakt
 
 
w Przeworsku



 
 

 
Egzamin gimnazjalny 2011
 
 

Miesiąc kwiecień już od kilku lat kojarzy się gimnazjalistom z egzaminem. To swoista chwila prawdy na temat ich osiągnięć w dziedzinie wiedzy, próba sprawdzenia tego, jak wykorzystali 3 – letni czas nauki.           

W bieżącym roku szkolnym ze względu na bardzo późno przypadające Święta Wielkanocne testy gimnazjalne zostały przeprowadzone nieco wcześniej niż w latach ubiegłych. I część – humanistyczna odbyła się dnia 13 kwietnia, II część – matematyczno – przyrodnicza    w dniu następnym, natomiast egzamin z nowożytnego języka obcego miał miejsce 15 kwietnia.

13, 14 i 15 kwietnia już po godzinie 8 na ulicach miasta zaczęli pojawiać się trzecioklasiści ubrani w stroje galowe; niepewni, trochę zestresowani, ale jak to młodzi – uśmiechnięci i pełni nadziei. Próbne testy, które już dawno za nimi to przecież nie to samo, co ten właściwy, od którego wiele zależy. Wielka niewiadoma jednych dopingowała i dodawała adrenaliny, innych deprymowała.

Każdego dnia egzamin rozpoczynał się o godzinie 9. Część humanistyczna
i matematyczno – przyrodnicza trwała 120 minut, natomiast test z języka obcego – 90 minut. Uczniowie, którzy mają specyficzne trudności w nauce i zadeklarowali taką potrzebę mieli możliwość wydłużenia czasu pisania o połowę w każdym dniu egzaminu. Trudno w sposób ogólny opisać odczucia młodzieży po egzaminach, gdyż zależą one nie tylko od samych testów, ale od predyspozycji i przygotowania piszących.

Oto co powiedzieli sami zainteresowani:

„W moim mniemaniu tegoroczny egzamin gimnazjalny był dość trudny
w porównaniu do arkuszy z lat wcześniejszych. Na egzaminie humanistycznym zaskoczyła mnie ilość zadań z historii, czego się nie spodziewałam. Zadania polonistyczne były dość proste i byłam zadowolona, że takowe się pojawiły”.

                                                                           Jagoda, uczennica klasy III e

„Uważam, że właściwy egzamin był dużo trudniejszy niż próbny. Dużym zaskoczeniem był test humanistyczny, na którym przeważała historia. Dla mnie był on  jednak w miarę prosty. Znacznie trudniejszy był test matematyczno-przyrodniczy.”

                                                                             Anna, uczennica klasy III b

„Moim zdaniem egzamin gimnazjalny był trudny. Z matematyki poszło mi nawet dobrze, chociaż zadania z chemii sprawiły pewien kłopot.”

                                                                              Magda, uczennica klas III g

„Egzamin humanistyczny był stosunkowo prosty. Bardzo zaciekawił mnie temat rozprawki.”

                                                                                Gracjan, uczeń klasy III g

„Egzamin gimnazjalny z języka obcego był dla mnie banalnie prosty. Sprawdzał podstawowe wiadomości i znajomość języka adekwatnie do poziomu naszej nauki.”

                                                                               Ania, uczennica klasy III c

„Uważam, że egzamin gimnazjalny z cz. humanistycznej był w miarę łatwy, mimo iż było bardzo dużo zadań otwartych z historii. Temat rozprawki był bardzo łatwy.”

                                                                           Klaudia, uczennica klasy III e

„Egzamin gimnazjalny okazał się prostszy, niż myślałem. Jedyne, co mnie zaskoczyło, to ilość historii w teście humanistycznym.”

                                                                              Mateusz, uczeń klasy III b 

„Moim zdaniem egzamin gimnazjalny w tym roku był łatwy, oprócz części matematyczno-przyrodniczej. Egzamin z j. niemieckiego był bardzo prosty, nie miałam z nim żadnego problemu. 

                                                                                Ada uczennica klasy III e 

Można stwierdzić, że wszyscy byli zaskoczeni dużą ilością pytań z historii  niektórzy pozytywnie, inni negatywnie. Patriotyzm jako motyw przewodni części humanistycznej był jednak raczej pozytywnie postrzegany przez zdających. Co do drugiej części większość uczniów zwracała uwagę, że bardzo liczyła się w niej umiejętność logicznego myślenia, dużo pytań pojawiło się z chemii i biologii, z czego nie wszyscy byli zadowoleni. Najbardziej pozytywnie został oceniony test z języka obcego – przez dużą część uczniów  uznało za łatwy i najmniej stresujący – może dlatego, że jego wyniki jeszcze w tym roku nie wliczają się do sumy punktów 
z poszczególnych części egzaminu.

Egzamin gimnazjalny jest ogromnym przeżyciem szczególnie dla tych uczniów, którzy pragną dostać się do konkretnej, wymarzonej szkoły – jego wyniki w dużej mierze mają przecież na to wpływ. Mamy nadzieję, że tym, którzy pracowali wytrwale przez trzy lata się to uda, a pozostałym unaoczni, co w swoim podejściu do nauki należy zmienić.

 

 
 
Realizacja: maj 2011